Aplicaciones de tecnología lingüística y otros recursos didácticos para la enseñanza/aprendizaje del español como lengua extranjera: el verbo

Autores/as

  • Herminia Provencio Garrigós

DOI:

https://doi.org/10.14198/ELUA2004.Anexo2.23

Palabras clave:

Verbos, Textos escritos, Internet, Enseñanza de la lengua, Aprendizaje de la lengua, Tecnologías del habla, Lengua española, Lengua extranjera

Resumen

In this article, we pretend to show a series of software applications on Linguistic Technology (ATL is the acroym in Spanish) and others Spanish-like-foreign-language (ELE) teaching/learning resources on-line (Internet resources). Our classification has four kinds of resources: a) writing helpers, b) verbal conjugers, c) verbal gramatic information webpages, and d) verbal practice exercises. We identify the contexts of the ELE classroom development where it's suitable to use these resources. At last, we offer a scholars template to evaluate this resources usage.

Descargas

Estadísticas

Estadísticas en RUA

Publicado

15-12-2004

Cómo citar

Provencio Garrigós, H. (2004). Aplicaciones de tecnología lingüística y otros recursos didácticos para la enseñanza/aprendizaje del español como lengua extranjera: el verbo. ELUA: Estudios De Lingüística. Universidad De Alicante, (Anexo 2), 485–502. https://doi.org/10.14198/ELUA2004.Anexo2.23