Los diccionarios didácticos del español desde la perspectiva de sus destinatarios
DOI:
https://doi.org/10.14198/ELUA2000.14.02Palabras clave:
Diccionarios didácticos, Lengua española, Lexicografía, Enseñanza de la lengua, Lengua maternaResumen
The position that dictionaries place in the teaching of Spanish as a mother language is far from the point they deserve, specially if we consider their great usefulness as a learning instrument. Through an inquest taken to a representative group of students and teachers of high school centres, we have confirmed our hypothesis that dictionaries have not received the attention they need, although they offer us a multiple choices to develop the teaching-learning process of a mother language.Descargas
Estadísticas
Publicado
15-12-2000
Cómo citar
Azorín Fernández, D. (2000). Los diccionarios didácticos del español desde la perspectiva de sus destinatarios. ELUA: Estudios De Lingüística. Universidad De Alicante, (14), 19–44. https://doi.org/10.14198/ELUA2000.14.02
Número
Sección
Artículos
Licencia
Derechos de autor 2000 Dolores Azorín Fernández
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.